ΦΡΑΓΜΟ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ

Η φωτογραφία μου
ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 54, ΤΚ 20100 ΚΟΡΙΝΘΟΣ, ΤΗΛ/ΦΑΞ 2741083362 (ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ 1ος ΟΡΟΦΟΣ), Greece
«Δεν μπορεί κανείς, να θεσμοθετήσει νομικά ηθικούς νόμους, αλλά μπορεί να κατευθύνει τη συμπεριφορά. Οι επιταγές του νόμου δε μπορούν να μεταβάλουν τα αισθήματα αλλά μπορούν να αποτελέσουν ένα φραγμό για όσους δεν έχουν αισθήματα» ΜΑΡΤΙΝ ΛΟΥΘΕΡ ΚΙΝΓΚ

Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου 2014

Αυτισμός & οργάνωση μελέτης- Πώς θα βοηθήσετε το παιδί σας

autism stratigikes_meletis_
Η οργάνωση της καθημερινής σχολικής μελέτης είναι μια απαραίτητη ρουτίνα μέσω της οποίας το παιδί στο φάσμα του αυτισμού:
1)Αισθάνεται ασφαλές ενόψει του είδους και της ποσότητας της σχολικής ύλης.
2)Οργανώνει αποτελεσματικά και λειτουργικά το ημερήσιο πρόγραμμά του.
3)Μπορεί σταδιακά να αναπτύξει την αυτονομία του σε σχέση με τη μελέτη(π.χ. μπορεί να εκπαιδευτεί ώστε να σημειώνει σε ένα κείμενο ανάγνωσης τα σημεία που δεν έχει καταλάβει – κατά προτίμηση με ένα συγκεκριμένο χρώμα ).

Είναι λοιπόν σημαντικό:

α)Να διαμορφώνεται καθημερινά σε εμφανές σημείο στο γραφείο του παιδιού οπτικοποιημένο το πρόγραμμα μελέτης του, με τη σειρά που θα διαβαστούν τα μαθήματα.
β)Δίπλα σε κάθε μάθημα να αναγράφεται ακριβώς ποια/ποιες σελίδες πρέπει να μελετηθούν και ποιες ασκήσεις πρέπει να γίνουν.
γ)Εάν υπάρχουν φωτοτυπίες με ασκήσεις θα πρέπει δίπλα στο αντίστοιχο μάθημα να υπάρχει και η αντίστοιχη ένδειξη <<φυλλάδιο>>. Πάνω στη φωτοτυπία – εάν δεν είναι εφικτό να δοθεί με εξατομικευμένη μορφή – θα πρέπει να σημειώνονται ευδιάκριτα οι ασκήσεις που χρειάζεται να γίνουν σύμφωνα με το μαθησιακό ρυθμό του παιδιού.
δ)Η μελέτη θα πρέπει να περιλαμβάνει προκαθορισμένα-σύμφωνα με το επίπεδο συγκέντρωσης- διαλείμματα, στα οποία θα γίνονται  δομημένες δραστηριότητες.
ε)Κάθε δραστηριότητα μελέτης θα πρέπει να χωρίζεται σε μικρότερα τμήματα.
στ)Για κάθε δραστηριότητα που ολοκληρώνεται το παιδί να σημειώνει δίπλα ένα ˅.
Στο τέλος της σχολικής μελέτης το παιδί θα πρέπει να επιβραβεύεται σύμφωνα με το καθημερινό σύστημα επιβράβευσης ( π.χ. υπολογιστής ) για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Τέλος, πιθανές στερεότυπες συμπεριφορές που συνδέονται με το καθημερινό διάβασμα (π.χ. χαμηλή ανοχή στα ορθογραφικά λάθη ή δυσκολία του παιδιού να ζητήσει βοήθεια όταν δεν καταλαβαίνει τί διαβάζει) μπορούν να εξομαλυνθούν μέσω κοινωνικών ιστοριών και σύντομων κανόνων που θα ενισχύσουν την αναμενόμενη, σωστή συμπεριφορά.

Ειρήνη  Θ.  Ευαγγέλου
Ψυχολόγος / Επιστημονική υπεύθυνη :  www.specialenglish.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ γραψτε το σχόλιο σας. Πολιτικά, Υβριστικά ή προσβλητικά σχόλια δεν έχουν θέση σε αυτό το site και θα διαγράφονται.