ΦΡΑΓΜΟ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ

Η φωτογραφία μου
ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 54, ΤΚ 20100 ΚΟΡΙΝΘΟΣ, ΤΗΛ/ΦΑΞ 2741083362 (ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ 1ος ΟΡΟΦΟΣ), Greece
«Δεν μπορεί κανείς, να θεσμοθετήσει νομικά ηθικούς νόμους, αλλά μπορεί να κατευθύνει τη συμπεριφορά. Οι επιταγές του νόμου δε μπορούν να μεταβάλουν τα αισθήματα αλλά μπορούν να αποτελέσουν ένα φραγμό για όσους δεν έχουν αισθήματα» ΜΑΡΤΙΝ ΛΟΥΘΕΡ ΚΙΝΓΚ

Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014

Ποιες ασθένειες προκαλούνται από την κακή στοματική υγεία και τι προκαλούν στον οργανισμό μας!

toothache
Τερηδόνα και περιοδοντική νόσος είναι τα σοβαρότερα προβλήματα στοματικής υγείας. Προκαλούν απώλεια δοντιών, με σημαντικότερες συνέπειες τις γέφυρες, τις μερικές ή ολικές οδοντοστοιχίες, τον πόνο, την απώλεια ωρών εργασίας και γενικά επιβάρυνση της ποιότητας ζωής των ατόμων.
Το πόσο σημαντική για τη συνολική υγεία είναι η στοματική, προκύπτει από τις αναφορές των ειδικών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ).
Μεταξύ των 800 εκατομμυρίων ανθρώπων που ζουν στις χώρες του οικονομικού εμπορίου, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η Ευρώπη, χάνονται πάνω από ένα εκατομμύριο «προσαρμοσμένα χρόνια ζωής» λόγω ανικανότητας για εργασία από προβλήματα στοματικής υγείας.
Τα προβλήματα στα δόντια επιβαρύνουν συνολικά την ποιότητα ζωής των ανθρώπων
Τα προβλήματα στα δόντια επιβαρύνουν συνολικά την ποιότητα ζωής των ανθρώπων
Αντίστοιχη απώλεια προκαλείται από το άσθμα και τον διαβήτη, χωρίς να συνυπολογίζονται ο στοματικός καρκίνος και οι στοματοπροσωπικοί τραυματισμοί που θα αύξαναν ακόμα περισσότερο τις απώλειες αυτές. Ορισμένες βασικές επιπτώσεις από την κακή στοματική υγεία στον οργανισμό είναι οι εξής:
  • Η κακοσμία του στόματος, η οποία αποδίδεται στην αποσύνθεση των υπολειμμάτων τροφών που μένουν στα δόντια και στο στόμα. Η κακή αναπνοή μπορεί να οφείλεται και στη γλώσσα, καθώς υπολείμματα μικροβίων μένουν στις βαθιές αυλακώσεις της.
  • Η κακή στοματική υγεία σχετίζεται ακόμη και με παθήσεις, όπως η πνευμονία. Σε άτομα με υποβαθμισμένο ανοσοποιητικό (αμυντικό) σύστημα, η παρουσία μικροβίων στους πνεύμονες μπορεί να προκαλέσει σοβαρή λοίμωξη.
  • Αλλη μελέτη έχει συσχετίσει την κακή στοματική υγεία με άνοια. Μελετήθηκαν σχεδόν 5.500 άνθρωποι που φιλοξενούνταν σε οίκους ευγηρίας των ΗΠΑ και προέκυψε πως όσοι δεν βουρτσίζουν τα δόντια τους καθημερινά έχουν έως και 65% μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν άνοια, σε σύγκριση με όσους τα βουρτσίζουν τρεις φορές την ημέρα.
  • Η κακή στοματική υγεία αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την εκδήλωση και διαβήτη, κυρίως λόγω της ύπαρξης φλεγμονής. Μελέτες έχουν δείξει ότι σε διαβητικούς που είχαν παράλληλα περιοδοντίτιδα, είχαν καλύτερο έλεγχο του σακχάρου όταν σταθεροποιούσαν τη νόσο των δοντιών τους.
  • Η περιοδοντική νόσος σχετίζεται και με τη νεφρική ανεπάρκεια και μελέτες έχουν δείξει ότι αυξάνει τον κίνδυνο πάνω από τέσσερις φορές. Συνδέεται, επίσης, και με την εκδήλωση καρδιαγγειακών νοσημάτων, εξαιτίας των παθογόνων βακτηρίων του στόματος. Μελέτες έχουν συνδέσει την κακή στοματική υγεία και με καρκίνο του στόματος, εφόσον συνδυάζεται με συστηματικό κάπνισμα και κατανάλωση αλκοόλ.
ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥΣ Η ΖΑΧΑΡΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΗΛΟ!
Τυρί, φράουλα, ακτινίδιο, πράσινο τσάι και κρεμμύδι ωφελούν τα δόντια
Αμφιλεγόμενος είναι ο ρόλος του μήλου στην προστασία των δοντιών. Η παλαιότερη άποψη ότι είναι ευεργετικός, έχει αντικατασταθεί από νεότερες μελέτες, σύμφωνα με τις οποίες το μήλο φθείρει την αναδαμαντίνη και την οδοντίνη.
Ποιες ασθένειες προκαλούνται από την κακή στοματική υγεία
Μελέτη Βρετανών επιστημόνων, δε, έδειξε ότι η κατανάλωση μήλων μπορεί να είναι έως και τέσσερις φορές πιο καταστρεπτική για τα δόντια σε σύγκριση με την κατανάλωση ανθρακούχων ποτών!
Ποιες είναι, τελικά, οι τροφές που προστατεύουν τη στοματική υγεία; Οσες δεν περιέχουν ζάχαρη, δεν έχουν κολλώδη υφή ώστε να κολλάνε στα δόντια, δεν περιέχουν μεγάλες δόσεις καφεΐνης και δεν έχουν σκληρή υφή ή σύσταση. Στον αντίποδα, ζημιά στα δόντια προκαλούν τα γλυκά και οι καραμέλες, το σιρόπι καραμέλας, τα ροφήματα με ανθρακικό και καφεϊνούχα ροφήματα, το λεμόνι λόγω της υψηλής του οξύτητας, οι χυμοί φρούτων και τα φρουτοποτά.
Ποιες ασθένειες προκαλούνται από την κακή στοματική υγεία
Ωφέλιμο για τα δόντια είναι το τυρί, το οποίο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο και φώσφορο και βοηθάει στη ρύθμιση της οξύτητας (pH) του στόματος. Σύμμαχος των δοντιών είναι, επίσης, το πράσινο τσάι, το οποίο περιέχει κατεχίνες που σκοτώνουν τα βακτήρια που μετατρέπουν τα φυσικά ζάχαρα σε πλάκα. Ανάλογη δράση έχουν οι φράουλες και το ακτινίδιο, που περιέχουν βιταμίνη C, η οποία συμβάλλει στον σχηματισμό του κολλαγόνου, στην καλύτερη υγεία των ούλων και στην αποφυγή των περιοδοντικών παθήσεων.
Το κρεμμύδι είναι ωφέλιμο στη στοματική υγεία, καθώς έχει αντιβακτηριδιακή δράση, ενώ το σουσάμι συμβάλλει στη μείωση της πλάκας. Τα υγρά που δεν περιέχουν ζάχαρη, ανθρακικό και καφεΐνη ξεπλένουν και ενυδατώνουν τα ούλα και απομακρύνουν τις τροφές που μένουν ανάμεσα στα δόντια.
Βουρτσίστε τα δόντια με απαλές κινήσεις τουλάχιστον επί δύο λεπτά
Μη βιάζεστε να τελειώσετε το βούρτσισμα των δοντιών. Το σωστό βούρτσισμα πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον δύο λεπτά και καλό είναι τον χρόνο αυτόν να τον μετράτε ακόμη και με χρονόμετρο!
Πρέπει να γίνεται με μικρές, ήπιες κινήσεις. Επιμείνετε περισσότερο στη βάση των δοντιών, στα πίσω δόντια που δεν φτάνει εύκολα η οδοντόβουρτσα, στα σημεία γύρω από τα σφραγίσματα και τις θήκες. Καθαρίστε τις εξωτερικές επιφάνειες των επάνω δοντιών και στη συνέχεια των κάτω δοντιών και το αντίστροφο (τις εσωτερικές επιφάνειες των επάνω δοντιών και των κάτω δοντιών). Καθαρίστε τις μασητικές επιφάνειες. Για να φρεσκάρετε την αναπνοή σας, βουρτσίστε μαλακά και τη γλώσσα σας.
Το είδος της οδοντόβουρτσας που χρησιμοποιούμε είναι προσωπική επιλογή, αν και οι περισσότεροι οδοντίατροι συμφωνούν ότι η μαλακή οδοντόβουρτσα είναι η καλύτερη για την απομάκρυνση της πλάκας και των καταλοίπων των τροφών από τα δόντια. Είναι προτιμότερες επίσης οι οδοντόβουρτσες με μικρό κεφάλι, καθώς εισχωρούν ευκολότερα σε όλα τα σημεία του στόματος, όπως στα πίσω δόντια. Η ηλεκτρική οδοντόβουρτσα είναι για πολλούς μια καλή εναλλακτική λύση.
Πρέπει να αλλάζετε την οδοντόβουρτσά σας όταν αρχίσει να φθείρεται ή κάθε τρεις μήνες. Το κατάλληλο καθάρισμα με νήμα απομακρύνει την πλάκα και τα κατάλοιπα των τροφών από τα σημεία που δεν μπορεί εύκολα να φτάσει η οδοντόβουρτσα.

Πηγή: ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ γραψτε το σχόλιο σας. Πολιτικά, Υβριστικά ή προσβλητικά σχόλια δεν έχουν θέση σε αυτό το site και θα διαγράφονται.