ΦΡΑΓΜΟ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ

Η φωτογραφία μου
ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 54, ΤΚ 20100 ΚΟΡΙΝΘΟΣ, ΤΗΛ/ΦΑΞ 2741083362 (ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ 1ος ΟΡΟΦΟΣ), Greece
«Δεν μπορεί κανείς, να θεσμοθετήσει νομικά ηθικούς νόμους, αλλά μπορεί να κατευθύνει τη συμπεριφορά. Οι επιταγές του νόμου δε μπορούν να μεταβάλουν τα αισθήματα αλλά μπορούν να αποτελέσουν ένα φραγμό για όσους δεν έχουν αισθήματα» ΜΑΡΤΙΝ ΛΟΥΘΕΡ ΚΙΝΓΚ

Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

ΑΛΛΑΖΟΥΝ τα πάντα στο Δημοτικό – Μελέτη στο σχολείο και λιγότερα… βάρη

89
Κύμα αλλαγών αναμένεται να σαρώσει την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς το υπουργείο Παιδείας, κατέθεσε τις προτάσεις του για τις αλλαγές που θα γίνουν στο Δημοτικό Σχολείο.
Σύμφωνα λοιπόν με αυτές, στόχος είναι η σχολική σάκα να γίνει πιο ελαφριά, η μελέτη να γίνεται πλέον στο σχολείο και να επιτευχθεί η ενοποίηση των διάφορων τύπων δημοτικών σχολείων σε δύο.
Ο υπουργός Παιδείας μάλιστα, Α. Λοβέρδος, τόνισε ότι κάποιες από τις αλλαγές αυτές μπορούν να εφαρμοστούν και στη νέα σχολική χρονιά, ενώ για άλλες ίσως χρειαστεί περισσότερος χρόνος.
Συγκεκριμένα ανάμεσα στις αλλαγές που προτείνει το υπουργείο είναι οι μαθητές να μελετούν τα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών και της φυσικής στο σχολείο, ώστε η μελέτη να αναπτύσσεται και να ολοκληρώνεται στο πλαίσιο της διδακτικής περιόδου από τον ίδιο δάσκαλο.
Προτείνεται επίσης ο περιορισμός των εργασιών για το σπίτι μόνο στα βασικά μαθήματα, ενώ στόχος είναινα ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να μπει φρένο στο διάβασμα στο σπίτι και στα ιδιαίτερα.
Αλλαγές προβλέπονται και στο πρόγραμμα και τις ώρες μαθημάτων. Συγκεκριμένα το υπουργείο προτείνει:
• Αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και εξορθολογισμός του περιεχομένου σπουδών με δραστικό περιορισμό της διδακτέας ύλης, ώστε να ολοκληρώνεται αλλά και να εμπεδώνεται στον πραγματικά διατιθέμενο διδακτικό χρόνο
• Ανακατανομή της ύλης από τάξη σε τάξη, ή και από βαθμίδα σε βαθμίδα, όπου χρειάζεται.
• Δυνατότητα διαμόρφωσης μέρους του ωρολογίου προγράμματος από τη σχολική μονάδα, (ποσοστό περίπου 10%) με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της κ.λπ.
• Ένταξη των δράσεων του κοινωνικού σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία του αναλυτικού προγράμματος μέσω του μαθήματος της φυσικής αγωγής.
Οι αλλαγές σε ολοήμερα και κλασικά σχολεία
Όσον αφορά στο ολοήμερο σχολείο προτείνεται από το υπουργείο Παιδείας να χωριστεί σε ολοήμερο «κλειστού τύπου» και σε ολοήμερο «ανοικτού τύπου».
• Στο «κλειστού τύπου» θα υπάρχει πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 30-35 ωρών, που να αφορά όλα τα δημοτικά σχολεία από εξαθέσια και πάνω
• Στο «ανοικτού τύπου» θα υπάρχει πρόγραμμα προαιρετικών σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας έως 10 ωρών (από 14:15 έως 16:00). Στα μαθήματα επιλογής του προγράμματος προαιρετικών σπουδών περιλαμβάνονται η δεύτερη ξένη γλώσσα, η μουσική, τα εικαστικά, η θεατρολογία, η φυσική αγωγή και εν γένει βιωματικές και πολιτιστικές δράσεις.
Τέλος για το κλασικό σχολείο προτείνεται να ακολουθήσει «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 25-30 ωρών (από 8:00 έως 13:00), το οποίο αφορά όλα τα υπόλοιπα (με λιγότερα από έξι τμήματα) δημοτικά σχολεία.
www.star.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ γραψτε το σχόλιο σας. Πολιτικά, Υβριστικά ή προσβλητικά σχόλια δεν έχουν θέση σε αυτό το site και θα διαγράφονται.